divendres, 17 d’octubre del 2014

Xiuxiuegem!

Coneixeu Els Amics de les Arts? Doncs la seua cançó "Exercici seixanta" ens servirà per treballar algunes de les qüestions ortogràfiques d'aquest curs. En aquesta ocasió aprendrem a identificar les grafies x, ix, i tx. Ja veureu com és molt divertida! Us deixe el vídeo perquè el pugueu veure tantes vegades com vulgueu.



Activitat:
Visualitzeu el vídeo una primera vegada intentant escoltar de manera general de què va la lletra. Veureu que es tracta d'oracions conectades, però que semànticament no tenen cap tipus de relació. Intenteu parar atenció a les paraules que contenen les grafies x, ix, i tx (notareu que la pronunciació de cada grafia varia depenent de la paraula que la conté). Després, a partir de la lletra que us facilite, intenteu esbrinar quines grafies falten en cada paraula incompleta. Us advertim que no és gens fàcil, així és que molts ànims i no us desespereu! A poc a poc ho aconseguireu :)


Al Terrat hi ha _erinola, _imxiviri damunt dels to__os. El _ivarri bai_a per la _emeneia i es convertei_ en un _iu_iueig. A Bordeus diu que els més _ovinistes beuen _ampany, però aquí bai_ en Pedro _iménez només _arrupa _erès. Amb vi _arel·lo aquí mengem _ató i els pi_apins _ocolata amb _urros en _icres del carrer Petri__ol, mentre _erren de _impleries en _ava. Els _ilens te__e__en _als, a Te_es no en veste__en. Ni _eviots ni _inel·les perquè no s'hi atreve__en (i tanmate__ ens van de _ulos). En __ema, e__elebrat pel _acolí toca la _alaparta a la pan_a d'en Pa__i que perd la ___apela i s'e_alta i li diu "_eeee, rela_a't". I ho fa d'una forma ben comple_a, toca el sa_o de manera la_a, poc ortodo_a. I al mate__ moment en un stage a Mè_ic, __ev__enko _uta una _ilena i la hinchada e_plota quan la _ar_a cede__ i es trin_a. Les _ifres que no es mere__ s'engre__en e_ageradament. A Lu_emburg, un _impanzé, va i ve_a un _ipriota. Fuma ha____, va molt dei_at i es clar no té _icota. El _ef prepara un _eflis: patates _ips cru__ents, escar_ofes amb an_oves, _oriç amb _imi_urri i be__amel fent _up _up. Vi de garna__a i de postres un _u_o de can Fo__... Al __ad si tenen _amba, s'abaste__en de de__alles. Ca__a o fa__a. I en Pin_o va dir a en Pan_o, "vols que et _uti amb un pun_ó?". I en Pan_o va dir a en Pin_o "_uta'm però a la pan_a no". Bufa _aloc al va__ell, en _avier recull la _ar_a fe__uga i refle_iona. Els pe__os ne__en, cre__en, es reprodue__en, moren... I no es que__en. El _icot que va conè__er en un _at s'a__eca per un kleene_. La _u_a, pan_uda i _opa, _iscla encara d'e_citació a l'entrecu__ i _iu_iueja: "E__uga't i tornem-hi!". I en Pin_o va dir a en Pan_o, "vols que et _uti amb un pun_ó?". I en Pan_o va dir a en Pin_o "_uta'm però a la pan_a no". I en Pin_o va dir a en Pan_o, "vols que et _uti amb un pun_ó?". I en Pan_o va dir a en Pin_o "_uta'm però a la pan_a no". Micro_ips i una _iruca e__erida, i un dibu__ant _iroi _iula i es clava una _in_eta a l'índe_. Fa _afogor, un _i_arel·lo fa cré__er un esque__ mo__ i el seu amic el co__ li a__afa una madu__a. _alen el bru__ot i la bru__a. Un _iquet _inès e_ige__ el seu _umet i un LP d'en _esco Bo__. La _ènia s'enclen_ina mentre el _òfer fa sonar el clà_on. _àfec, _avalla en _ecs i un e_pert en e_plosions es de__a endur per la disbau_a. Pa__anga en estat de _oc: _arlatans, ta_is, fa_os, fla__os Groucho Mar_, Qui_ots i San__os. La rau_a s'estén d'El_ a la Garro__a, d'Andra__ a Fli_. I un _afarder llege__ el _origuera. I en Pin_o va dir a en Pan_o, "vols que et _uti amb un pun_ó?". I en Pan_o va dir a en Pin_o "_uta'm però a la pan_a no". I en Pin_o va dir a en Pan_o, "vols que et _uti amb un pun_ó?". I en Pan_o va dir a en Pin_o "_uta'm però a la pan_a no".


En una propera publicació adjuntarem un glosari amb les paraules més complexes que podeu trobar al llarg de la cançó per tal d'ajudar-vos a comprendre-la completament. Si us el facilitàrem ara no tindria sentit l'exercici.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada